Porovnání bicích mašinek (Drumbrute, DRM1, Tanzbar, TR-8)

Porovnání bicích mašinek (Drumbrute, DRM1, Tanzbar, TR-8)

Při výběru mašinek není nikdy jednoduché určit, která je ta nejlepší. Každému vyhovuje něco jiného a každá mašinka má jiné přednosti. Vždy je tedy ve hře více kritérií. Jak dopadlo porovnání čtyřech aktuálních leaderů v oblasti rytmiky?

Scott Ferguson na svém kanálu zveřejnil video, kde porovnává Arturia Drumbrute, Vermona DRM1 MK3, MFB Tanzbar a TR-8. Zvukové ukázky nečekejte, jedná se porovnání podle kriterií, kterí si Scott určil. Přesně takové porovnání si vždy dělám taky, když vybírám novou mašinku.

Cena

Cena je pro většina z nás asi nejdůležitějším kritériem. Zde udělám oproti videu malou změnu, protože u nás je Drumbrute levnější, než TR-8. Ostatní dva u nás vlastně ani v oficální distribuci nekoupíte, ale na bazaru se občas objeví. Zde tedy (v ČR) vyhrává Drumbrute, v těsném závěsu je TR-8.

Zvuková kvalita

Tady Scott porovnává celkový pocit z toho, jak mašinka zní. Tohle je hodně subjektivní, ale je pravda, že Tanzbar zní prostě skvěle. Na druhou srtránku nám Ventolin na workshopu prozradil, že potenciometry moc nevydrží a hodně chrastí.

Já bych ještě dodal, že před produkcí je potřeba bicí trochu upravit - kompresorem, ekvalizérem, ... a zde je ve výhodě (podle mě) TR-8, která už má zvuky "hotovější".

Sekvencer

Sekvencer bývá někdy sporným kritériem, protože někdo chce mašinku používat samostatně a někdo ji bude "krmit" externím sekvencerem (ať už mašinkou nebo softwarem). Nejlepší sekvencer z porovnávaných mašinek má jednoznačně Drumbrute. Většina jeho funkcí vychází z Beatstep Pro a přináší něco navíc (polyrytmický mód, drumroll).

Zvukové možnosti

Při pohledu na všechny zmíněné mašinky vás zaujme počet ovládacích prvků. DRM1 jich nemá jednoznačně nejvíc a tím pádem má i největší možností, co se týká nastavení zvuků.

Mě zde ale chybí ještě jedno kritérium - počet nástrojů. DRM1 má sice nejlepší možnosti nastavení, ale má jen 8 nástrojů. Drumbrute jich má 17 a to je podstatný rozdíl. Nehledě na to, že na výstupu má (jako jediný z uvedených) ještě Low/High-pass filter.

Vstupy/výstupy

Především výstupy jsou u drum synthů důležitým rozhodovacím prvkem. Pokud plánujete využití jen ve studiu, zase tak moc to řešit nemusíte, ale pro živé hraní je potřeba mít věci trochu víc pod kontrolou. DRM1 má pro každý nástroj vlastní výstup, to je výhoda, ale potřebujete větší mix, nebo můj speciální kabel.

Já bych tohle odhodnotil trochu jinak. Tanzbar a Drumbrute jsou podle mých měřítek na stejném místě.

Kdo je vítěz?

Přepsal jsem výsledky do tabulky, je to jen orientační. U ceny jsem obrátil hodnocení (vyšší cena = nižší počet bodů) tak, aby to bylo srozumitelnější.

 DrumbruteDRM1TanzbarTR-8
Cena 6 3 0 5
Zvuk 8 6 10 3
Sekvencer 10 0 3 8
Možnosti 4 10 6 8
In/Out 8 10 5 2
Celkem 36 29 24 26

Z tabulky vyplynulo, že aktuálně je (papírově) nejlepší volbou Arturia Drumbrute a s tím musím souhlasit. Toto rozhodování ale hodně ovlivňuje cena, protože společně s TR-8 jsou pořád o třídu levnější a pokud tedy hledáte cenově dostupný drum synth, tak jsou DRM1 a Tanzbar ze hry.

Nejnovější články

Nejčtenější články