Jürgen Michaelis (JoMoX) - filtry nejsou magie
Povídání s Jürgenem Michaelisem z JoMoX o tom, jak se dostal k výrobě syntezátorů a jaký má názor na digitální mašinky.
Povídání s Jürgenem Michaelisem z JoMoX o tom, jak se dostal k výrobě syntezátorů a jaký má názor na digitální mašinky.
Z různými reedicemi se v poslední době roztrhl pytel. A není se čemu divit. O staré analogové nástroje a efekty je čím dál větší zájem. Spousta z nich se svým zvukem stala ikonami elektronické muziky a tak by je každý chtěl mít ve svém studiu. Problém je ale jejich cena. Nabídka výrazně převyšuje poptávku, takže dostat se k takovému kousku je boj na dlouhou (a drahou) trať. Výrobci tak přicházejí s levnějším řešením v podobě zmíněných reedic.
Skoro dva roky dávám dohromady svůj "set-up" mašinek. Za tu dobu jsem si udělal jasno v tom, co vlastně chci. Vyzkoušel jsem různé syntezátory, sekvencery, bicí automaty, a nevím co ještě. Moje finální "požadavky" byly nakonec celkem jednoduché.
Rytmika je základ. Bez bicí mašinky se prostě neobejdete. Vybrat tu správnou je ale trochu oříšek. Existuje jich sice spousta, ale pokud se budeme bavit jen o těch cenově dostupných, výběr se hodně zužuje. Jakou tedy vybrat, aby jsme se vešli, řekněme do 6 tisíc? Vybral jsem několik řešení, které seženete buď nové, nebo z bazaru.
Nevíte, jak propojit dva a více syntezátorů nebo samplerů, aby hráli současně? Není to vůbec problém.
Dlouho jsme přemýšlel o tom, jaký sekvencer by pro mě byl nejlepší. Co se týká možností, potřebuji jednu stopu na bicí a dvě na syntezátory. Jako ideální (a cenově) dostupný se tak jevil Akai MPC500, jenže mi moc nevyhovuje to rozložení MPC a navíc bych rád, alespoň na bicí, chtěl step-sekvencér. Můj Korg ER-1 je sice stará mašinka, ale to ovládání je prostě skvělé.