Arturia DrumBrute - analogová bicí mašinka
Nová bicí mašinka od Arturie mě hodně potěšila. Poctivý analogový drum-machine se sekvencerem a spoustou funkcí navíc, které se skvěle hodí pro živé hraní.
Nová bicí mašinka od Arturie mě hodně potěšila. Poctivý analogový drum-machine se sekvencerem a spoustou funkcí navíc, které se skvěle hodí pro živé hraní.
Povídání s Jürgenem Michaelisem z JoMoX o tom, jak se dostal k výrobě syntezátorů a jaký má názor na digitální mašinky.
Z různými reedicemi se v poslední době roztrhl pytel. A není se čemu divit. O staré analogové nástroje a efekty je čím dál větší zájem. Spousta z nich se svým zvukem stala ikonami elektronické muziky a tak by je každý chtěl mít ve svém studiu. Problém je ale jejich cena. Nabídka výrazně převyšuje poptávku, takže dostat se k takovému kousku je boj na dlouhou (a drahou) trať. Výrobci tak přicházejí s levnějším řešením v podobě zmíněných reedic.
Skoro dva roky dávám dohromady svůj "set-up" mašinek. Za tu dobu jsem si udělal jasno v tom, co vlastně chci. Vyzkoušel jsem různé syntezátory, sekvencery, bicí automaty, a nevím co ještě. Moje finální "požadavky" byly nakonec celkem jednoduché.
Problém s chybějícími MIDI-Thru konektory jsem vyřešil. Jak se dalo očekávat, tak jsem koupil MIDI Presto Splitter 1:4 od Roberta z Microdesignum. Kdyby někoho zajímalo proč jsem vybral zrovna tento, měl jsem k tomu několik důvodů.
Rytmika je základ. Bez bicí mašinky se prostě neobejdete. Vybrat tu správnou je ale trochu oříšek. Existuje jich sice spousta, ale pokud se budeme bavit jen o těch cenově dostupných, výběr se hodně zužuje. Jakou tedy vybrat, aby jsme se vešli, řekněme do 6 tisíc? Vybral jsem několik řešení, které seženete buď nové, nebo z bazaru.
Nevíte, jak propojit dva a více syntezátorů nebo samplerů, aby hráli současně? Není to vůbec problém.