Cenově dostupné bicí syntezátory a samplery - 2. část
Ačkoliv se dnes objevuje stále více cenově dostupných syntezátorů, tak na bicí mašinky se trochu zapomíná. Mít tak kvalitní a zároveň cenově dostupnou rytmickou sekci je trochu oříšek.
Ačkoliv se dnes objevuje stále více cenově dostupných syntezátorů, tak na bicí mašinky se trochu zapomíná. Mít tak kvalitní a zároveň cenově dostupnou rytmickou sekci je trochu oříšek.
Ani jednu z těchto dvou mašinek asi není třeba představovat. Jaký je mezi nimi zvukový rozdíl by vás ale zajímat mohlo. Zatímco k TR-808 se asi jen tak nedostanete, Volca Beats jsou cenově dostupný hit posledních let.
Povídání s Jürgenem Michaelisem z JoMoX o tom, jak se dostal k výrobě syntezátorů a jaký má názor na digitální mašinky.
Z různými reedicemi se v poslední době roztrhl pytel. A není se čemu divit. O staré analogové nástroje a efekty je čím dál větší zájem. Spousta z nich se svým zvukem stala ikonami elektronické muziky a tak by je každý chtěl mít ve svém studiu. Problém je ale jejich cena. Nabídka výrazně převyšuje poptávku, takže dostat se k takovému kousku je boj na dlouhou (a drahou) trať. Výrobci tak přicházejí s levnějším řešením v podobě zmíněných reedic.
Na konci listopadu pořádám v prostějovském Echu takovou netradiční jam session. Spojím síly s partou "bubínkářů" a uvidíme, co z toho vznikne. Přijít může kdo chce - účast není nijak omezená.
Skoro dva roky dávám dohromady svůj "set-up" mašinek. Za tu dobu jsem si udělal jasno v tom, co vlastně chci. Vyzkoušel jsem různé syntezátory, sekvencery, bicí automaty, a nevím co ještě. Moje finální "požadavky" byly nakonec celkem jednoduché.
Problém s chybějícími MIDI-Thru konektory jsem vyřešil. Jak se dalo očekávat, tak jsem koupil MIDI Presto Splitter 1:4 od Roberta z Microdesignum. Kdyby někoho zajímalo proč jsem vybral zrovna tento, měl jsem k tomu několik důvodů.